Android i interna memorija na slabijim telefonima

Ponosni sam vlasnik HTC ChaCha mobilnog telefona. Super je to telefon, mali, lep, gorilaglass, qwerty.. Ima kao i svi drugi i neke mane i neke vrline te može sebi naći mesto u nečijem svakodnevnom životu.

Jedina stvar koja mi je bila jako iritantna jeste jako mala interna memorija. Ako pustite telefon da sam uradi update sa poslednjom verzijom facebooka, play store-a i gmaila vi ste već ostali bez interne memorije. Može se deo prebaciti na sd karticu, ali najveći deo ostaje na telefonu i to ne rešava problem. Da naglasim i da čim slobodna memorija padne na 15mb vi nemate sinhronizaciju mailova i ostalog, što je ogroman problem!

Nakon višemesečnog odricanja update-ova, posedovanja samo krucijalnih aplikacija i sličnih dovijanja sedoh za papir i olovku (dobro, de, za tastaturu i miša) i reših da razmotrim opcije. Jednostavno. Ili prodajem telefon i uzimam neki jači model (što me košta vremena i novca) ili da sredim ChaCha (samo vreme). I sredio sam ChaCha.

Na http://www.xda-developers.com/ sam našao tutorial za rootovanje telefona (prvo se skida bootlock, pa instalira clokwork, pa se rootuje). Potom formatirao mem karticu na dve particije i instalirao Link2SD. Aplikacija prepozna particiju i ima mogućnost da prekopira sve i svašta na nju i time oslobodi sistemsku memoriju (recimo kontakti su mi bili oko 30Mb). Rezultat? Telefon brže radi i imam dosta više aplikacija. Nije uspelo iz prvog puta jer mi je pucao superuser iz nekog razloga, izbacili su update i sada radi. Bilo je natezanja, ali telefon ne može da se poredi koliko bolje radi i koliko mi više koristi sada kad sam ga sredio. Stvarno vredi truda!

Sve ovo me navodi na nekoliko pitanja. Da li je stvarno toliko teško/skupo da se u telefone slabijih karakteristika ugradi više sistemske memorije kako bi bili korisni strpljivijim osobama sa manjim budžetom? Ili je to pak marketinški potez u smislu da morate kupiti jači telefon iako je jedini problem slabijeg sistemska memorija?

Ostavite odgovor

